Strategie? To je výraz pro uvážené a osvědčené tažení či jednání v boji. A co že to vlastně je ověřeného na mapě Pavlov? Vlastně skoro nic, málokdo ji hraje, i když je to mapa velmi kvalitní a celkem těžká. Je malá, ale spád na ní nebývá rychlý, spíš se táhne. Při dobré obraně nemá rush smysl a obráceně, při uváženém útoku se sebelepší obrana rozpadne během několika vteřin.
Němci zde útočí, položit bombu mohou v prvním patře, popřípadě ve třetím. Sovětské jednotky soudruha Stalina se snaží jim v tom zabránit. Přichází na přetřes aim versus kemp, rush versus skill. Jak se s tím kdo vypořádá je na něm. Třeba zrovna z této mapy se stane vaše klanovka (tato poznámka je pro začátečníky, kteří si vybírají kde začít, ne pro skilly ).



Ú T O K
Zcela neobvykle na začátek němčourům doporučím ze startu 4x MP44 a jeden KAR98. Zde se myslím bez snipy obejdete. Alespoň dokud není mapa dobře sehraná, teprve potom se s ní zde dá experimentovat. Útočník s KARem má možnost si v přízemí vzít MPéčko. Tím je silně zvýhodněný a poskytuje se mu zde možnost kempu i aktivního útoku. Když je vás 5, slovy pět, rozložíte si síly asi takto. Dva borci, KARovník s MPéčkařem se sbalí kanálem ke sklepu domu páně Pavlova. Další dva řízci se protáhnou levou stranou kolem ruin. Pátý kolega to vezme pravou stranou skrze ruiny. Strany bráno od vašeho respu k ruskému. V německém podání, ve spojeneckém se nám tím pádem strany otočí.


Panáček s KARem si v kanále překontroluje, zda nečíhá zákeřný komanč ve sklepě. Olověná masáž přesvědčí sebelepšího mistra sklepníka, že to nebyl dobrý nápad. Pozor na rush, soudruhům se občas vyplatí a proto mu kolega za ním a spoluhráč z ruin aktivně kryjí palebný úhel. Dva kamarádi se snaží propracovat až k levému kraji ruin a tam oddělat přebytečné ruské reprezentanty z balkónů a střechy.


Pokud je čisto, jeden se vypraví za zeď a druhý to vezme direktně do přízemí domu pana Pavlova. Snad to u našich hráčů nevyvolá ten známý podmíněný reflex slintání. V přízemí si hezky počká až dorazí podpory ze sklepa. Dává si hodně veliký pozor aby to nebyla Stalinova mládež, tu je potřeba bezhlavě postřílet. Cíleným přáním je človíček ve stejném dresu. To ale předpokládá úspěšný průchod sklepem dvou spoluhráčů. Ti můžou na nejníže položeném místě mapy narazit na velmi tuhý odpor. Ve sklepě se dobře kempí a rusáčci tam rádi topí. Zhusta přikládají, vždyť Papašon má hezkých 71 včeliček v bubnovém zásobníku. Na to jak tento mašinkvér těžký s ním běhají překvapivě svižně. Asi posilovali. S tlumením spojenecké hyperaktivity jim může pomoci kolega z ruin. Do sklepa jsou z levé strany vykotlané skvělé dírky, jako dělané na střelbu do nekrytých slabin. Na původ děr se mne neptejte. Spíš pozor na možného CCCP kempíka za barákem. Ten to jistě náckovi z radostí nahustí do kalhot i do helmičky. Olovem. Po této snad úspěšné podpoře se sebere a zajde do domu zadním vchodem. Opatrně prošmejdí místnosti a spolu s čekajícím kolegou a dvěma sklepníky se šťastně setkají. Snad celí, možná trošku otrhaní, ale zdravě naštvaní. Něco jako mladí a neklidní?


Kolega s MP44 na kterého jsme zapomněli zatím sedí, celý nervózní a natěšený na akci za zdí a čeká co se bude dít. Jen ať čeká dál, tím nic nezkazí. Dokáže totiž velmi solidně pohlídat položenou bombu aniž by moc riskoval. Chlapci zatím v přízemí omrknou každý kout, každou škvírku do patra nad nimi. Občas se podaří načechrat špatně kempícího čepičkáře v sukni. A svižně vyrazí. Na povel všichni naráz. Dva po lávce, dva po schodech. Synchro, ne jeden pak druhý a tak dále. Opravdu zároveň. Je malinký rush, ale soupeři se nemlže podařit vás postřílet všechny. Pokud se tak stane je někde chyba. Je pro ni i název, ale nebudu se zmiňovat abych nějakou lamu neurazil. Podařilo se ovládnout první patro. Hurá, ale čas na šampaňské ještě nenastal. Zato je otevřená cesta k položení bomby. A tady se právě vyplatí Helmut kempík za zdí. Možná, že za tu dobu i vyseděl nějaké to vajíčko. Takže hup na to, kleštičky do tlapek. Aktivní obrana kempera je důležitá, mohl by se na něj vyřítit vytočený spojenec a rázem vše vyřešit. I když u plantu budete dva, nezapomeňte, že PPSH má již zmíněných 71, což jim dává možnost 6 vteřin nepřetržité palby. Docela smrtící palby. Plant je nutné provést z venkovní strany, skoro na balkóně, aby na něj viděl spoluhráč za zdí. Jakmile je položeno (opět jste srandovně zbyli dva) je to jasné. Za zdí se číhá, moc nevykukuje. V baráku se němčourek schová do nějakého rohu a modlí se. Za spásu duše, přesný aim a rychle běžící čas.


A nebo se rozhodněte projít až do horního patra. Riskantní, ale na obranu dokonalé. Ve dvou až třech se to dá. Z prvního patra to jeden vezme po lávce, druhý po schodech. Případný třetí zájemce má na výběr. Jak neobvyklé. Je-li horní patro úspěšně dobyté, musí se znovu položit z venkovní strany. To už ale kemper „zazďový“ nelelkuje a vyráží na pomoc. Tím se krásně dostane obráncům do zad, což může být rozhodující. Máme úspěšně položeno. Rusové se musí začít stahovat a pokut se vám dát do těla. To vše v čase, který jim umožní zneškodnit pyrotechnický výkřik technologie Druhé Světové Války. Zbyli jste dva. Jeden se hrne ze spodu, nedupe aby měl výhodu překvapení. Druhý, ten který je u plantu vyrazí na střechu. Nikde se neschovává, prostě vyrazí na střechu. Postaví se přesně nad místo kde je položeno. Jen se dívá a hlídá si přístup na střechu, odkud by ho snad mohl překvapit protihráč nemilou, ale ostrou pozorností. Snímek na téma „Nácek s HeadShotem padající ze střechy“ se sice bude vyjímat v jeho fragmovie, ale vám to na náladě nepřidá.


Snad konkurenci zlikviduje spoluhráč, který se musí prodrat z přízemí až úplně nahoru. Byla by to veliká náhoda, kdyby na někoho nenarazil. A pokud je nezdolá, schody i sovjety, nic se neděje. Němci mají nachystanou pastičku, která dozajista sklapne. No, tak úplně dozajista to nebude, na všem se dá něco pokazit, tak proč ne i na tomhle. Takže, stojíte na střeše a chvíli se jen tak dloubete v nose. To proto, že není moc co dělat. Ale pozor, jakmile uslyšíte zvuk tak nezaměnitelný a typický pro odjišťování bomby, chvíli počkáte, aby měl ten komunistický drzoun pocit bezpečí. A po té chvíli spadnete. Na balkon u plantu! Nikam jinam. Postižený továryšč bude mít dojem, že prší němci. Ale to už mu bude jedno, jen ho pojme silný pocit ementálovosti. Šijte to do něj, či do nich… A bod je váš.
Osobně jsem zvědavý kolik lidí mi vynadá za prozrazení toho postupu. Myslím, že minimálně jeden. Minimálně.


O B R A N A
Není to lehká ani těžká záležitost. Jak se to vezme. My to vezmeme tak, že to každému připadne jako brnkačka. Volba zbraní je následující: 4x PPSH a jeden Mosin Nagant. Puškař si opět ve sklepě může vzít MP44. Doporučuji tuto volbu pro nejlepšího kempera, nebo aimera z klanu. Začne kolo a s tím rychlý úprk na pozice. Puškař si chvíli pohlídá cestu z kanálu. Klekne si u východu ze sklepa (ideální postavení je potřeba vychytat časem) a pohlídá si cestu skrze kanál. Dlouho se zde nebude zdržovat. Dá se na tom vydělat frag, dva, ale s ohledem na dříve popsanou cestu nácků bych to moc dlouho neriskoval. Proto se po několika vteřinách sebere a vyběhne až do druhého patra. Zde si lehne na prkna naproti schodům. Jsou tam krásné mezery, kterými se celé schodiště dá pokrýt. Ale pozor některé mezírky zavání bugem, proto opatrně s volbou prken. I když polemika o bugu je relativní. Z vlastní zkušenosti vím, že z každé pozice na tomto kempů se dotyčný dá vystřelit. Ovšem jsou hráči, kteří se s vámi budou hádat, že ne.


Zbývají pozice čtyřech hráčů. Dva si vyběhnou do prvního patra a rozestaví se duchaplně tak aby pokryli lávku. O schody netřeba se starat, ty během chvíle bude mít ve svém palebném poli kolega na prknech, doufejme, že nebude i prkenný při reakci na průchod v této oblasti. Hlavní soustředění pro dva spoluhráče je lávka. Pozornost upírejte i na německé trhaviny. Sem padají rády. A nasekaný kolega vám toho moc nepohlídá. Proto na lávce hlídáte v pokleku, a dbáte aby nikdo vaším masem neudělal po zdi expresivní fresku, kačením poklusem se dá relativně rozumně uhnout lecjakému překvápku.


Zbývají nám dva panáčci. Jednoho můžeme poslat do rushe. Měl by se cítit, hodně cítit. Jde na jistou smrt a bylo by od něj milé, kdyby sebou někoho vzal. Pokud se vám volba rushe jeví příliš nebezpečnou, pošlete jej do druhého patra nad lávku. Tam má docela solidní výhled na jeden bok domu a může zasáhnout v případě plantu na A. Polední Hitlerův sfanatizovaný poskok to vezme za Pavlovův dům a pro něj z levé strany (bráno od spojeneckého respawnu k německému – to je to prohození stran) kouká jestli neprochází někdo z ruin. Má-li tam čisto, může se rychlím poklusem přesunout do sniphousu. Tam si zaleze do horního patra. Má pod kontrolou celou levou stranu domu a navíc vidí plant B jako na dlani. Tato pozice je občas velká marnost. Ne každému náckovi se totiž chce běhat až nahoru kvůli položení bomby.


Dejme tedy průchod němcům do prvního patra, vám zůstanou pouze dva hráči (opět ta neobvyklá varianta) a nácek zvesela pokládá trhaviny. Vám zůstává jeden v druhém patře a druhý někde mimo barák. Za velkého klení se z lávky spojenec pokusí plantera dostat. Na místě není ukvapené jednání, ječení a machání zbraní kolem sebe. Tím se sice hezky posprejují zdi a vzniknou tak krásné dírky, ale výsledný efekt je skoro nulový. Mimo vystrašení protivníka. Hezká a přesná práce s aimem se vyplatí víc. I zbraň jako je PPSH umí docela dobře střílet do jednoho místa. Druhý spoluhráč spěchá do domu, dostává se nepříteli do zad a využívá momentu překvapení. Může vás být míň, ale máte na své straně moment překvapení. Takhle se dá rozhodit soupeř i když už bombičku položil. Tím se dá říct, že vyčistit barák by neměl být problém. Ten se vynoří až zjistíte přítomnost jednoho fašouna za zdí. Jeden z vás se skokem z okna vypraví a udělá náckovi hezkou přivítací ceremonii. Hlavní chod budou olověné koláčky. A že s papašonem můžete bohatě rozdávat. Nyní zbývá jen odjištění bomby. V rachotu palby by to nemělo být slyšet. A tak kolega pálí ostošest. Pokud možno do soupeře.


Namáhá-li se němec vyběhnout až na horu a vám nějakým zázrakem zbudou ti poslední dva, je velký problém na světě. Kemper ze snipu se jakkoliv snaží zabránit položení a někdo si klestí cestu nahoru z nižších pater. Potažmo, je-li na střeše, pokusí se toho využít a ukáže pršení vojáčků pro změnu spojeneckých. Toto je nepříjemná varianta. A to velmi moc. Když vezmete v potaz, kolik toho musí uběhnout pán ze snipu až do horního patra Pavlíkova domu, zjistíte, že mu zbývá opravdu velmi málo času na jakékoliv uplatňování tak poctivě vypilované taktiky. I přesto se to dá. Z přízemí se musí dostat nahoru, hlídat každý roh, němčour má nabito a nenechá bombu lacino. Jelikož je celý dům celkem děravý, může toho hodně vidět a přitom skoro nebýt viděn. Dobývání odspodu je těžké, ale ne nemožné. Dočká-li se dokonce nějaké pomoci ze strany druhého spoluhráče, mělo by jít vyšťourat nepřátelské zakempence poměrně rychle. Tik tak tik tak… Čas neúprosně letí, vám se potí ruce, rodiče či jiná stvoření, se kterými sdílíte bydliště, se diví, kde se to ve vás bere. Kamarádi na TS raději mlčí a vy makáte na své nehynoucí slávě...

Další pokračování strategie pro Call of Duty se zabere do mapy Neuville. Je to poněkud členitá mapka se spoustou kempů a možností skákat. Mezi hráči je poměrně oblíbená a dá se u ní říct, že je univerzální. Jak pro rushera, tak i pro snipera je zde místečko k vyřádění.


SPOJENCIZačneme se spojeneckou stranou, která je zde zastoupena vojáčky USArmy. Vezmeme-li v potaz hru 5v5, pak nejlepší rozvržení zbraní bude jedna snipa, a BAR v kombinaci s Thomikem dle libosti. Osobně v klanu upřednostňujeme pro ostatní jen BAR. Ideální pro strategický postup, je silný, ale déle nabíjí, takže je potřeba se držet v krytu kolegy. Thomson je dobrý na rush, ale jak jsem zmínil již dříve, je tu problém se spoustou schovek, takže rush může skončit dříve než začal.


PLANT AZe startu jsou dvě čisté možnosti útoku na A i na B. První si popíšeme postup na plant A. Je asi trošku těžší, ovšem báječně se brání. Každé mínus má své plus a obráceně. V potaz budeme opět brát hru 5/5. Američané si vyberou 4x BAR a jeden snip. Ten je důležitý v souboji na dálku, kdy by se BARista nemusel trefit popřípadě by byl moc na ráně. Snipera si braňte zuby nehty. Ostřelovač se vypraví do Amerického baráku, vezme si sebou jednoho maníka s BARem. Posadí se do přízemí, pokud se podaří dobrý respawn, může zvládnout vyskákat i do prvního patra. Koukne se sklíčkem k těžkému kulometu, zda-li tam zdatně nekempí nácek s chutí na USMasíčko. Když tam nic neuvidí, neznamená to, že tam Hitlerův poskok není, pouze je umně kemplý a neukazuje se na odiv. Kamarád s BARčou dole hlídá jedničku, dvojku i trojku. Má nabroušenou mušku na šedé helmičky. Sniper se činí a kouká kolem sebe. Není-li pro něj práce u těžáku, kouká na cestu od kostela a všeobecně se snaží být prospěšný a pružně reaguje na vývoj situace.



Tři kolegové s BARuškami se rozmístí v prostoru. Jeden jde přímou cestu na malou zahrádku. Chová se obezřetně u záchodku a při přeběhu do zahrádky. Mohlo by se mu stát, že by jej překvapil německy mluvící kempík u těžáku. O tak masivní příval bzučící pozornosti snad nikdo nestojí. Po úspěšném průchodu je i na zahrádce velmi opatrný. Zde rádi Helmuti rozkládají BaseCamp a ladí své MP44 na tón vpravdě vražedný. Dva zbylí kamarádi se rozmístí kolem tanku a jedničky. Tam operují tak, aby se Němčouři nemohli dostat za krk kolegům. Probíhání jedničkou, dvojkou i trojkou je solidní nápad. Riskantní, ale může být prospěšný. Doporučuji se usadit ve dvojce, ve vaně. Koupat se sice nebude, ale zato se v ní hezky schová a postará se neopatrným protihráčům s jedlou masáž.



Kamarád na zahrádce obsadí snip house a BARista, jež slouží za ochranu sniperovi se sbalí, nechá kamaráda hlídat a pakuje se k plantu. Nyní máte situaci snad pevně v rukou a zbývá jen plant. Neustálá opatrnost není jen paranoia. Vždy kdekoliv čekejte Helmuta se svým arzenálem. I víc Helmutů… To že je člověk paranoidní neznamená, že oni jej nesledují. Jakmile je položená bomba, chystáme se na nápor zbývajících jednotek protivníka. Vzmeme v úvahu, že zbyli dva spoluhráči. Značka ideál je plant u dveří, aby na něj bylo vidět z amerického baráku. Tam se zakempí jeden amík a čeká, kreje si záda. Zákeřný nácek se mu tam zajisté pokusí projít. Druhý USKemper se schová ve snipu a kontroluje cestu od tanku a hlavně z velké zahrady, kde je německý respawn a odkud mi nespíš přijde někdo z B. Ticho na drátu a naslouchání každému šustnutí hry je zásadní podmínka k úspěchu a výhře kola. Americký barák má potíž ve spoustě přístupů a opatrnost je na místě. Dá se z něj kontrolovat celý prostor ulice. Snip house má pro změnu nevýhodu v přístupu do patra. Tam se dá při nepozornosti dobře a kvalitně zemřít. Opět je zde možnost skvělého přehledu situace a to jak na zahradě, tak i na ulici. Tik tak tik tak….


PLANT BVolba zbraní je samozřejmě stejná, i sniper najde své využití a to převážně při kontrolování přeběhů protivníka. Po startu kola se dva amíci vypraví za kostel. Nabízí se jim dost prostoru aby tam mohli operovat oba. Když se jeden bude posouvat kolem kostela druhý to vezme úplně kolem kraje mapy, pak se krásně zvládnout pokrýt a zvládnout situaci. Pohlídají si malou ruinu, těžký kulomet a hlavně branku s autíčkem. Tam se rád usadí německý kempík a soustředí veškerou svou pozornost na vukující americké šišky. Třetí spoluhráč to vezme okolo kašny, tam se mu nabízí ideální kontrolní stanoviště. Může pokrýt plant B, kde se beztak bude zubit další nácek. Taktéž dokáže pohlídat kolegům za kostelem zadek tím, že prosonduje neobíhá-li hyperaktivní fašista půlku mapy. Přímá masáž zad a mozku olovem bývá definitivní řešení všeho. Taktéž si může vyskočit na kašnu a kontrolovat pohyb kolem jedničky dvojky a trojky. Pole působnosti je široké a náš BARista zajisté najde ve svém aimovém záběru alespoň jednu přebytečnou německou dušičku.



Zatímco si chlapci kolem kostela hrají na vojáčky, čtvrtý maník si vleze do trojky a tam opět hlídá takzvané zádovače. Má-li čisto, po chvíli se přemístí do dvojky a tam si pěkně prohlídne přízemí i patro s vanou. V případě, že nějaký Hitlerův pohůnek u vany, může být zneškodněn rychle a efektivně za pomoci studnaře. Obkouknout z toho úhlu lze i těžký kulomet na A a cestu do německé zahrádky. Sniper si hned po startu kola zaleze do Amerického baráku a činí se tam stejně jako pří cestě na plant A. Jakmile dojde k položení bomby, začne se opatrně stahovat na pokladiště.



K položení se dostaneme tím, že dva zákostelníci (nezaměnit se záškoláky) se propracují k bráně a pomalým postupem kdy se posouvají vždy tak, aby mohli pálit křížem. Nikdy nesmí jít za sebou jak kachny, aby je někdo nesejmul jednou dobrou ránou. Až se dostanou k plantu, projdou kolem něj a jeden zkontroluje průchoďák, druhý se koukne do zahrádky. Pokud je vše v rámci možností čisté, vrhnou se na položení bomby. Jak kolega pokládá, druhý kolem něj krouží a hlídá nenadálý výpad německých zabijáků. Mezitím se kolegáček číslo čtyři, ten který byl mezi dvojkou a trojkou, začne pohybovat směrem k plantu. Nejlepší bude, když se cestou staví do středového baráku. Tam se taktéž často a kvalitně kempí.



Sniper se, pokud je vzduch čistý, překempí do americké zahrádky. Namátková kontrola Sniphauzu je nezbytná. Dále má výhled opět na těžký kulomet na dlouhou ulici. Hned jakmile je položená bomba, zahájí taktický přesun pod kulomet, kde se mu naskytne výhled až na těžký kulomet u B. Dále pak pokračuje k německé zahrádce a pak už mu chybí jen pár metrů k aktivní obraně položené bomby.



Vezmeme-li ovšem v potaz, že na obranou položené bomby zbudou jen dva hráči, pak ideální rozestavení je následující. První ze dvou zbývajících se schová k bráně. Odtamtud si zvládně kontrolovat prostor za kostelem a zároveň má ideálně krytý výhled na pokladiště. Druhý kolega se schová do nebo za průchodovou rozpadlinu. Tam si zvládne prohlídnout příchod z německé zahrádky a zároveň procházejícího přichozího v průchoďáku. Vždy zaměří proud bzučící pozornosti co nejpřesněji, tak aby se počet zásahů neslučoval s dalším postupem nácka. Tímto se řídí oba amíci-kempíci. Tak tik tak tik…


OBRANAJe to náročnější část mapy. Rozvržení sil je potřeba zvážit a velmi kvalitně rozdělit po mapě. Říká se sice, že nejlepší obrana je útok, ale tím se řídit nebudeme. Kvůli šíleným rushům se nepíšou šílené články. Takže, co s německými Záleží na vašem skillu a aimu. Řekl bych, že nejlepší volba může být 4x MP44 a jedna Snipa KAR98. Proč žádnou normální pušku KARku? Při uvážené palbě je MP44 stejně kvalitní a navíc umí pálit dávnou. Ale jeden KAR98 se může klidně vtěsnat do arzenálu Nacistických sil. Dále nám zbývá otázka, kam s ním? Tedy ne sním, to ví dnes už snad každý, ale kam s nimi!



Dva Helmuti se vlezou na plant B. Jeden si podrží oblast brány a autíčka, druhý si stoupne na pokladiště. Tím pohlídají levou stranu kostela (od brány) a kašnu z plantu. Čiperný pohyb po oblasti a kvalitní komunikace dokáže zadržet i robusní rush z americké strany. Pokud by se plantovací hídač opravdu nudil a hlavně měl čas (což vyžaduje kvalitní respawn, stabilní FPS a hopsací skill), může se vydat do horních sfér průchoďáku.



Další dva kolegové se zakopou na pokladišti A. Snipa půjde do těžkého kulometu, tam uvidí většinu přeběhů. Jak za sniphouse tak i přes dlouhou, dokonce i bráně u B. jeho kolega se usádlí buď ve snipu nebo přímo na pokladišti. Áčko je k tomu jak dělané, jen pozor na americký barák, odtamtud číhá hlučná smrt amerického ostřelovače.



A poslední, pátý kolegáček se bude pohybovat kolem jedničky. Je u ní pěkný koutek, tam se dokáže schovat a hlídat soupeře jež by měl tendence projít středem mapy. Cesta do dvojky není špatný nápad. Vana skýtá pěkný odpočinek a zároveň dobrý výhled. Ovšem pozor aby se vana nestala místem odpočinku posledního, to není cílem hry. I střeďák je dobrý, dává možnost výhledu na plant A i B.



Je-li položena bomba, znamená to, že americké jednotky nebyli kvalitně vymíceny likvidačními jednotkami, ale úspěšně si prokousaly cestu k pokladišti a tam se činí jako mravenečci. Němečtí spoluhráči se na TS navzájem informovali (pokud ne, tak je někde chyba) a stahují své síly a pozornost na položenou bombu i s jejími obránci. Opět nám zbyli dva hráči, kteří mohou zvrátit úspěch vyhraného kola na svou stranu. Na plantu A se bomba roztikala, hra to zahlásila a je nejvyšší čas aby němčouři ukázali něco málo skillu. Tři základní kempy amíků budou u těžkého kulometu, sniphousu a americkém baráku. Tato stanoviště je potřeba zkontrolovat nejdříve. Vyčistit, vypálit a pustit se do zneškodňování nálože. Pokud nebyli vyvraždění všichni allies, pak se dá čekat výpad ještě od tanku, popřípadě z Americké zahrádky.



Byla-li bomba položena na plant B, potom jsou tři kempy celkem jasné. Německá zahrádka, průchoďák a brána. Němci se sem nejspíš budou stahovat z druhého plantu a proto by se měli rozdělit. Jeden to vezme přes ulici, druhý si dá vycházku skrz německou zahradu. Pevné nervy, aim a postřeh musí hrát pro vás. Nebudou-li na pozicích, které jsem popsal žádní nahnědlí kempíci, pak se asi budou schovávat někde kolem kašny, popřípadě ve střeďáku.
Dostanou-li se oba kolegové k defuzování, jeden odjišťuje, kroutí kleštičkami jak o život (jak jinak) a druhý jej aktivně braní. Stojí tak aby jej trefili jako prvního, tak aby náš malý kutil získal pár vteřin navíc k odjištění bomby.


BRECOURTVítám vás u již třetího dílu série Strategií pro Call of Duty. Velmi zblízka se podíváme na mapu
BRECOURT. Je rozlehlá a velmi rozmanitá. Otevřený prostor jako by lákal puškaře a snipery. Tato mapa je oblíbená i nenáviděná. Skiller s puškou na ní opravdu dokáže zázraky a tak u kvalitních hráčů bývá oblíbená a vyhledávaná. Taktéž na ní dokáže zázraky cheater. Vypnuté křoví chlapcům nahrazuje skill a přesně proto je to mapa velmi nenáviděná. Člověka moc nepotěší, když to koupí a přitom by rozhodně neměl být vidět. Ale nejsem tu od toho, abych vám všem psal, jaké nepříjemnosti ze zakázané oblasti se dají dělat. Naopak sem tu proto, abych se zase jednou svěřil s tím, jak by se dal protivníkovi znepříjemnit strategický postup.


Ú T O KOsobně útok považuji za trošku těžší půlku hry a proto s ním začnu. Hra 5vs5 vás posadí do role Amerických vojsk. Doporučuji 2x BAR, 2x Thomson a 1x Snipa. Nejspíš to bude jen můj zastřený názor, ale pušky za američany všeobecně nemám v oblibě a nějak je ani nedoporučuji. Volba zbraní je ovšem na každém a je potřeba do toho velmi započítat skill. S americkou sponkovačkou se také dá čarovat, ovšem není to pro každého.
(může potvrdit Ammoni)


Hned po startu se dva vypraví k zákopům, BAR a Thomson to jistí v dobrém postupu. Amík s BARem se přesune až dozadu k malým ruinám a pokryje palebný úhel k velkým ruinám. Pozor na hlavu (i zbytek těla), tady nezvoní helmy díky šťastně odraženým kulkám, ale lítá to skrz. Průvan v hlavě zaručuje konec kola pro hráče. Kamarád s thomsonem si to mašíruje dál skrz zákop k pokladišti A. Taky moc nevystrkuje hlavičku, aby se mu nestalo něco trapného. Smrt je trapná na nejvyšší míru. Mezitím zbylí tři spoluhráči nestojí na respu a nelelkují, ale spěchají na další vytyčené pozice skrz velké pole. Sniper se kryje nejvíc, aby se dostal k dohledu na konec toho agronomova potěšení, nezušlechtěné hlíny onoho pole. Thomosonista hlídá rush ze strany německých oponentů. Hlavně se kouká na těžký kulomet a čeká kdy se objeví nacistická kebule, schovaná za mířidly kulometu. Takový lump dokáže nadělat paseku jak hrom a proto si kryjeme tuhle oblast velmi obezřetně. Všude kolem nejspíš prší granáty a pokud jsou Němci alespoň trošku zkušení, tak nejeden přistane přímo na postu kulometného hnízda. Vyplatí se počkat až tahle smršť ustane, nechceme se stát podpůrci bezmotorového létání na střepinách, nýbrž chceme vyhrát.



Sniper se hází oko kukátkem na konec pole do výběžku u B, kde se často nachází protivníkův ostřelovač. Zkušenosti pomohou toho nabroušeného amerikánobijce zlikvidovat raz dva. Spoluhráč s thomsonem dál postupuje polem k pokladišti B a dělá živý štít a krytí pro snipera. Kamarád s BARem se finálně usadí v kulometném hnízdu a pěkně si dá pozor, aby se skrz nedostali fašouni a nenasypali to našim dvěma dobrodruhům do zad. Podíváme se na kolegu s thomsonem v zákopu u A, pokud není mrtvý, tak má skvělou možnost podpořit BARistu u těžkého kulometu a tak spojencům zajistit finální obsazení pokladiště „A“ s možností položit bombu a o krůček se přiblížit k získání jednoho bodu. Většinou bývá nácek zalezlý v průchodu od B k A. Dokáže tam nadělat solidní paseku, je zakempený skvěle a dokonce i granátem se dá těžko vyškrtat. Pokud na takového zakempeného němčoura nepomůže postup přímo, je potřeba jej obejít a k tomu máme již skoro na konci pole dva kámoše.



Po celé mapě mají němci skvělé opěrné body k obraně, celý postup proti nim musí být velmi opatrný. Sniper, který se nachází již skoro u B, by si měl pomaličku s výklonem prohlednout každé křoví, dát si pozor na všechny stromečky, které se nacházejí přímo u německého respu. Za každým tímto kouskem se může skrývat němec a ten bude zajisté velmi pozorný a spousta dárečků v podobě olověné smrti na sebe nedají dlouho čekat. Nyní máme teoretický dobité oba pokladácí posty. Je na vás který si vyberete k odpálení. A i B skýtají své výhody. Nyní se zmíníme co se kterým pokladištěm, kde se líp kempí a kde by se vám to mohlo víc zamlouvat. Vezmeme v potaz, že jste opět zbyli jen 2.



Pokladiště A: bomba se vyplatí položit spíše ke kraji zákopu, aby na ní bylo vidět. Jakmile je položeno, jeden kolega se schová do průchodu mezi pokladišti a hlídá si záda. Němec by mu jistě rád udělal akupresní masáž nějakou solidní ráží. Druhý kolega má šanci se buď stáhnout skrz zákop někam ke křoví a tam si pěkně pohlídat většinu volného prostoru. Ovšem tím by se mohl dostat do mířené palby chtivých nacistů. Další místo kam může se může schovat je průchod od kulometu a tam si také pohlídá záda. Tahle pozice obou spoluhráčů má výhodu v křížové palbě. Jakmile se do ní soupeř dostane, není více méně šance na útěk.



Pokladiště B: již v tu chvíli kdy jeden pokládá, druhý by se měl sbalit a fičet ke shluků stromů na německém resawnu. Druhý kolega se schová přímo v zákopu a číhá. Není jej vidět při průchodu od malých k velkým ruinám. A pokud by se mu měl dostat někdo do zad od pole, tak jej stihne varovat a dokonce i podpořit kolega od stromků. Hlavně si v tu chvíli dává pozor na průchod od A.



Pak zbývá jen neumřít, nebo alespoň neumřít příliš rychle. Čas se v tuhle chvíli vleče jako šnek. Soupeř vás prvně musí eliminovat a teprve potom se pustit do odjišťování bomby. Pokud tedy nechce, abyste mu ukázali, jak na to s kvérem v ruce. Zde vidíte, že obě pokladiště jsou rozmanitá a každé má své výhody a nevýhody. Uvážení které pokladiště a rozvržení kepů je potřeba kombinovat, aby na vás soupeř nešel v dalším kole s jistotou.
O B R A N AJak jsem se zmínil na začátku, tato polovina hry mi připadá malinko jednodušší. Celá obrana je o solidním kempu. Zbraně bych volil jednoznačně: 1x KAR98, 3x MP44 a 1x Snipa. Sniper se posadí na začátek pole, kde se může pohybovat krytý malým kopečkem a vykoukne sem tam, aby usadil dáreček mezi oči soupeře. S ním na B zůstane jeden spoluhráč jako podpora s MP44. Ten poslouží k jistícím účelům, kdyby se pár amíků vyřítilo skrze pole a dělali sniperovi větší potíže, než by mohl zvládnout. Nácek s KARem se zakempí ve velkých ruinách. Tam si dá opravdu veliký pozor, protože nejeden Amík se jej bude pokoušet vykřesat z jeho útulného místečka. Další kolega s MP44 se schová v průchodu mezi A a B a vykloněný kontroluje podstatnou část zákopu k pokladišti A. Zbývá nám poslední kamarád, který má také MP44. Ten může buď pobíhat po prostoru kolem bunkrů nebo může naběhnout k těžkému kulometu. Tam je to většinou ostré a velmi často to končí smrtí tohoto spoluhráče. Pokud ovšem bude alespoň trošku chytrý a nebude jen zmateně střílet kolem sebe, tak spojencům hezky zatopí.



Tato rozvržení, kdo kam půjde si vyberte podle postavení na respawnu, tím se na vybrané posty dostanete nejrychleji. Počas hry je možné rozestavení měnit, ale pozor na ostré Američany. Sniper s podporou MP 44 by měl zvládnout celou situaci kolem pole, pokud se spojenci nesbalí a s Thomsony nevlítnou rushem na tuto pozici. Pak vzniká problém a je potřeba to okamžitě hlásit dalším kamarádům, ať díru v obraně zaplní a nedojde ke zbytečnému průlomu a položení bomby. Nastane-li tato varianta, pak se puškař ve velkých ruinách dívá směrem k B a kontroluje celý prostor, hlásí sebemenší pohyb v prostoru. Kempík z průchodu se pohne a stahuje se k pokladišti B, pokud umře i hrdý majitel MP44 a obránce snipera. Pro udržení situace na A bude potom muset stačit jedna jediná MP44 a její kamarád a váš spoluhráč. Takto vhodným přesouváním se dá situace udržet pod kontrolou.



Dojde-li k tomu, že začnou umírat kamarádi na plantu A, potom se dotyčný sniper na začátku pole začne stahovat přes onen lán ke kulometnému hnízdu, aby ze zálohy napadl amíka s bombou v rukách. Jestli je dost času, může to obejít od Amerického respawnu a z opravdu nečekané strany spojence postřílet. Jeho ochránce s MP44 se netáhne až s ním, ale pustí se skrz kulomet. Nikam nespěchá a počká si, až mu sniper vydá pokyn, že se nachází ve výhodném úhlu. Tím můžete dostat Američany do kýžené křížové palby a zvesela z nich nadělat pyré. Ovšem ne vždy končí kolo vymýcením soupeře. Jakmile protivník opravdu položí, nastává časový problém a je potřeba jednat. A to celkem akutně, když jste dva není to moc velká sranda.



Položeno A: je-li to aspoň trošku možné, jeden to vezme zadem přes kulometné hnízdo, tam by si měl dávat pozor při východu z bunkru. Občas je amík tak chytrý, že si vleze nad tento východ a pak to zlehka nasype neopatrnému náckovi za límec. K tomu bude mít druhého kolegu, který to může vzít přes velké ruiny, teoreticky vysekat zakempence z malých ruin a pak pročistit prostor na a za pokladištěm A. V dobré souhře si potom oba mohou pomoci v dochytávání úhlů. Nikdo totiž nevidí všude. Půjde-li druhý kolega skrz průchod mezi A a B, potom se dočasně zbaví nebezpečí z malých ruin, či křoví kolem nich, ale o to víc musí být opatrný při náhledu do míst kolem položené bomby. A jak sami vidíte, zde již není možnost tak dobrého pokrytí a křížové palby.



Položeno B: tento plant se dobývá také velmi špatně, Američané si mohou pokrýt volný prostor docela s přehledem. Jeden by měl určitě jít skrz průchod. Je to oblíbené místo a tak bych se na vašem místě nelekl, kdyby i tam jeden nepřítel číhal. Na hruhém spoluhráči je, aby se rozhodl, vzhledem ke své pozici, zda se pustí přes pole nebo přes velké ruiny. Nikdy neútočte na pozice nepřátel jednotlivě, vždy se dohodněte a navzájem si určete, kdo na jaký další post půjde. Vždy je dobré se držet tak, aby byl nepřítel sevřen do kleští. Vyhýbejte se situacím, které by vás posadili do jedné palebné linie. Dvojitý headshot je pro oponenta krásná trofej.



Při každém položení bomby jednejte s rozmyslem, berte ohled na ubíhající čas a zároveň s tím nedávejte soupeři šanci do vás střelit dřív, než vy do něj. Pořád je to jenom hra a tak ani nervy a stres by neměly být vaším hnacím motorem. Infarkt myokardu je sice zajímavý zážitek
(no jak pro koho, říká. Ammoni), ale nestojí za to….. Tik tak tik tak….



Deltamobil - Autorizovaný prodejce, e-shop i kamenná prodejna s mobilními telefony z oficiální České distribuce. Originál příslušenství, baterie. Prodej na splátky.
CARENTAN
Vítám vás u druhého dílu, zabývajícího se strategií pro Call of Duty. V tomto dílu vám popíšu jak se cestou přes Carentan nemotat v kruhu. Mapa je velmi kvalitně rozložená, útok i obrana jdou vést velmi vyrovnaně a potěší srdce stratéga i zběsilého útočníka. Zajímavé na ní je, že se téměř neliší od původního městečka, jak vypadalo za 2. světové války. Nuže vzhůru do víru války, hluku střelby, všeobjímajícího třesku granátů a smrtelného chroptění nepřítele.


ÚtokAmeričané mají za úkol položit na dva planty, které jsou celkem solidně rozmístěné po mapě a oba dva se dají velmi dobře bránit. Budeme brát opět v potaz, že bude za každou stranu 5 hráčů. Zbraně jsou jasné: 5x BAR, popřípadě 4x BAR a jedna snipa. Američani se respawnují na jižním kraji u nákladního automobilu. Hned po startu probíhá výběh k nejbližším budovám, decentní granátový spam může zabránit rushi Němců. Jeden hráč se vykloní a z levé strany rozbořeného baráku pokryje těžký kulomet na A. Zároveň si hlídá plot u přední zahrádky. Další může kolem kotce, také zleva kontrolovat okno ze středového baráku. Třetí spoluhráč by měl dávat na pravé straně u rozbořeného pozor, aby nedošlo k průniku z myšky. S tím by měl ještě zvládnout pohlídat i průnik po dlouhé od B. Němci se rádi vyskytují tam, kde umírají Američané, proto nám zbývají další dva kamarádi. Ti se postarají o kvalitní ustřelování německých helmiček. Jeden může krýt cestu od Béčka, tím ovšem přijdete o spoluhráče, který na část hry zůstane separovaný a je u něj celkem jasné, že snipa bude již od jeho 15 let jasnou volbou . Poslední spoluhráč by si nejspíš rád zahrál na jeho posilu, ovšem kvalitnější bude vyslat ho do postupného zabírání prostoru mapy.



Zbývají nám tedy čtyři hráči, proti pěti němcům, pokud si nějaký zběsilý útok nevybral svou krvavou daň. Pátý zabiják buď hlídá a pokouší se o nenápadný průnik na B, nebo tiše ve hře zhynul, za hlasitého doprovodu šťavnatých hlášek na TS.
Kontra od kotce se přesune pod těžký kulomet a musí si hlídat celé okolí. Co nejvíce se pokusí zabezpečit čistý prostor pro průchod kamarádů. Ti se začnou jako mravenečci stahovat. Ne na cukřík, ale pod onen kulomet. Ten, kdo tam byl první, si přes plot pohlídá vchod do středového baráku, druhý se koukne do přední zahrádky a ten co přichází poslední platí pivo. Ale hlavně hlídá celý „zadek“. Což znamená, že musí zajistit aby žádná včelička od obcházejícího němce neštípla ani jednoho kolegu do sedacího nervu. Rush je nebezpečný, ale může se vyplatit, a tak si na něj neustále dáváme pozor.



Osamělý lovec u B se snad má dobře. Čtyři kámoši se vypraví ze zahrádky do přízemí baráku s těžkým kulometem. Dva se vyběhnou do horního patra.a to velmi opatrně. Když z jednoho začne cákat krev, nejspíš je očividné, že to do něj hustí nácek. Nekřičíme doktor, ale spěcháme mu na pomoc. Spořádaně, ne zběsile. Jeden by měl stačit na eliminaci útočníka. Dva se nahoře vypořádájí s problémem dotěrných.
Jeden kolega si pěkně počká dole u dveří k plantu A. Tím hlavně myslím, že si nenechá trapně ustřelit šišku. Ten, co zůstává poslední, se vypraví obloukem ke vchodu do středového baráku. Kousek se vrátí kolem plotu a střední zahrádkou si pěkně najde cestičku do baráčku. Může přímo po schodech nebo sklepem, opatrnosti nikdy není dosti. Němčour si nenechá ujít možnost si prásknout do amíka. Spíše bych osobně doporučil, první hned skočit do sklepa a postupně barák čistit patro po patru. Pří úspěšném průchodu od těžkého kulometu mu vyjde naproti minimálně jeden soudruh ve zbrani. Ve středovém baráku se krásně kempí a němci zde dokáží udělat nepříjemné rodeo. Kolega, který byl také u těžkého kulometu - pokud žije, dělá kontra do středového baráku a je připraven opět kdykoliv vyběhnout na pomoc. A to jak do již zmiňovaného středového, tak i do přízemí k těšáku.



A co kolega se snipou? Má si kde hrát? Doufejme, že má. Ovšem decentní problém by mu mohlo způsobit čištění skladiště. Snipa je silně úzkoprofilový materiál a jen málo hráčů ji dokáže používat tak kvalitně, že nepotřebují samopal. Využití pistolky je nutnost k přežití. Ale je to vlastně jen doplněk, tak něžně s ním.
A nyní opět do středového baráku. Kolegům se snad úspěšně povedlo dobít celý baráček a můžou si vybrat kam zaplantují. A i B je velmi lukrativní. B je mnou velmi oblíbené a vůbec více preferované. Sniper buď vyčistil sklad nebo tam potupně pošel, peprně proklel protihráče do šestého kolene. Dočistění skladu předchází zaručený plant na B. Pokud se opravdu podařilo zaplantovat, tak už zbývá jen a jen počkat, dokud se nevynoří zbytky nacistických sil a nepokusí se hrozbu výbuchu eliminovat. Vyhledání kvalitního kempu je základ úspěšného dokončení mise a tím i dokončení kola. Rozestavení je nasnadě, čím víc vás zbývá, tím líp. V případě plného zůstatku hráčů se pustíme do huntu - lovu na německé lebky. S tím se zrovna nedá moc počítat a tak vezmeme v potaz zbývající dva hráče. Jeden se usádlí ve skladišti. Krásný výhled na plant a zároveň možnost pohodové obrany, ukazují všechna plus luxusního kempu. Druhý si zaleze za B, až někam dozadu, skoro na německý respawn. Tam hlídá procházející protivnické defuzovače. Čas se nám hezky krátí a úspěch se blíží a blíží každou sekundou. Proto zůstaňte ostražití a neusněte na vavřínech. To že je položená bomba neznamená, že je vyhráno. Tik tak, tik tak….



Pokud se rozhodnete položit na A je to také dobrá volba. Nijak vás neomezuje v zahrabání se na dobrých pozicích. Vezmu-li v potaz opět dva zbývající Američany, tak jeden by se měl schovat do zahrádky na německém respawnu. Tam si pěkně pohlídá cestu zezadu i cestu k plantu. Má dobrý výhled a je tam vidět jen velmi málo, pokud tedy zvolí dobré postavení. Druhý může použít ukrytí ve středovém baráku, bude odtud mít skvělý přehled, ovšem je zde třeba hlídat příliš mnoho míst, odkud se nepřítel rád zjeví. Také se může schovat v baráčku s těžkým kulometem, v zadní místnosti prvního patra. Zde se fantazii meze nekladou. Časem člověk zjistí, že stačí stát o půl metru vedle a jeho kemp pro těch pár vteřin na ohlídání bomby je skoro dokonalý. Jen mějte na paměti, že výhled na pokladiště by měl být co nejblíže. Mohlo by se vám totiž stát, že nepřítel stihne bombu odjistit dřív, než se vy dostanete do palebného úhlu.


ObranaTahle část hry je opravdu o kempu a umění střílet, o schovávání se a mistrném přesouvání sil na mapě. Když vezmeme v potaz pět kamarádů, kteří si zvesela bojují pod znakem „hakenkreutze“, tak ideál rozložení zbraní je snipa a zbytek MP44. Pokud je mezi vámi opravdu solidní puškař, doporučuji pro jednoho KAR98, ale jak říkám, je to opravdu pro schopného střelce. Ten je stejně jako sniper velmi omezen množstvím vystřelených kuliček a jejich kadencí. Zato když se trefí, tak perforace nepřítele bývá dokonalá jen se nenechat zbytečně zabít. Hned po startu kola dáme jeden nade spam přes zdi, kýženým výsledkem je nady naházet Američanům do náručí, nebo alespoň zpomalit jejich počáteční postup a upevňování pozic. Nuže, snipera a jednoho samopalníka pošleme na B. Sniper se schová přímo za plant, může hezky sedět na bobku a koukat přes celou ulici až k bednám. K tomu má to pěkné sklíčko na svém železe. Samopalník se co nejrychleji dostane do skladiště a tam kempí, hlídá si přístup po schodech, zároveň si dávává pozor na granáty, které mají tendence létat okny dovnitř. Proto se opět vplácí obezřetnost. Sem tam se podívá, jestli optik má nebo nemá nějaký akutní problém s USArmy. Kempí a kempí oba dva a pokud neumřeli, tak tam nekempí dodnes, protože mají časový limit na kolo. Jen se statečně udržet a nepustit tu americkou chátru k položení bomby.



Ostatní tři se rozprchnou po mapě trošku jiným způsobem. S MP44 se jeden vojáček usadí v baráku s těžkým kulometem a druhý ve středovém. Jejich úkolem je tyto dva domečky ohlídat a zabránit postupu protivníka. Pokud se tohle nepodaří, tak alespoň zpomalit a ostatní upozornit na problém. Oba dva se pohybují ve svém vymezeném prostoru s jistotou psa a tichostí kočky. Pokud ne, může se stát, že jim protivník usadí pěkný křupavý headshot. Ten finálně řeší problém s lupy i s pohybováním se po vymezeném prostoru. Proto neustále dbáme na absolutní opatrnosti a za každým kouskem mapky čekáme soupeře. Absolutní paranoia je ideálním znakem kemperského němčoura, ovšem do vlastních nestřílíme. Hráč u těžkého kulometu může tuto zbraň užít k občasnému kropení útočníku, ale opravdu jen občasnému. Dobrý střelec kulometčíka dokáže rychle vyškrtat z jeho hnízda. Kolega ve středovém hlídá okna, schody a ještě by sem tam měl podpořit svého spoluhráče u těžkého kulometu.



Poslední, pátý spoluhráč si pohlídá prostředek mapy. Na výběr toho má hodně a záleží co si vybral za zbraň. Pokud má MP44 volil bych okna středového baráku směrovaná na B, nebo kemp před průchodem, takzvanou „myší dírou“. S KARem může volit i větší vzdálenost. Takže zůstane na respawnu a aimuje si do myšky. Míří i po okolí, kdyby nějaký zběsilý Američan přece jenom proběhl. Ještě jedna varianta se nachází u plotu zadní zahrádky. Zůstane-li skrčený, potom jej není vidět ani ze středového baráku a opět je velmi důležitý výhled na myšku. O samotný střeďák se postará kolega kemper v patře – snad. Sem tam se stává, že Američané vezmou mapu rushem, právě skrz myšku. Potom je na našem spasiteli, pátém hráči, aby si tito zběsilci museli vyčesávat vlastní mozek a zuby z vlasů.



Je-li kdokoliv ze spoluhráčů zastřelen, snažíme se síly dorovnat přeskupením na mapě. Nikdy neletíme jako blázni kulkám vstříc. Pamatujete? Je to strategie pro Search and Destroy. Ne návod jak rychle a drsně zemřít – Search and Die. Pokud tedy začnou spoluhráči kvapně umírat u pokladiště A, začneme se s rozvahou stahovat k tomuto plantu a očekáváme masivní nápor soupeře. Přece jenom má momentálně výhodu, odpráskl našeho kamaráda a počítá s krvavou pomstou. Každý rožek je náš nepřítel, za každým může čekat Americký vojáček s ostrou a smrtící dávkou pozornosti. Jen čas je náš spojenec, ten tlačí Američany, aby musel položit bombu. Nejlepší místa pro obranu A v omezeném počtu jsou středový barák a německý respawn. Ve středovém je ovšem potřeba kontrolování přístupů více než akutní. Američan může překvapit skokem od těžkého kulometu, příchodem ze schodů, popřípadě solidní olovnatou masáží z okna skladiště. Pozor na to abyste nebyli všichni na jednom místě! Americký granát nebo dobře mířená kulka z vás najednou udělá velmi řídké pyré. Pak už nic nenaděláte, leda laškovně zamlaskáte na protihráče. Šikovné rozmístění sil vám při troše štěstí a souhře pomůže vyhrát i proti silné přesile.



Velmi nepříjemná varianta je plant B. Kolegové na tomto pokladišti to nezvládnou a tři zbývající spoluhráči se nutně musí stahovat a rozmisťovat pro opětovné podržení plantu. Tohle je pro Němce nevýhoda. A tak jednoho pošleme zadem přes německý respawn, zahrádka sice neposkytuje mnoho úkrytů, ovšem na druhé straně může tento maník nasypat dávku amíkovi do kalhot, když se snaží položit. Druhý kolega tancuje nestále kolem myšky a kontroluje i okno skladiště. Ve snaze neumřít zabije všechno co má jinou barvu dresu než on. Pokud se kolem myšky nic moc neděje, přemístil bych se na jeho místě do skladiště a třetího němčoura necháme sedět v horním patře středového baráku. Ten pohlídá schody, okno od těžkého kulometu a kdyby slyšel šustění na pokladišti A, nakoukne a oddělá narušitele a potažmo zavelí k dalšímu přeskupení.



Nejhorší varianta je, jakmile soupeř již položil bombu a jen si hledá místo k dobré obraně. Němcům potom jen zbývá se pomalu, ale jistě stahovat k položené bombě, nenechat se postřílet a zvládat při tom situaci s klidem. Čím méně němců zbývá tím je to horší. Oba dva planty se Američanům skvěle brání a jen velmi těžko se dobývají. A čas neúprosně tlačí. Tlačí roznětku směrem k sepnutí a vykřesnutí osudové jiskry, která předurčí prohraný bod výbuchem bomby. Proto děláme kouzla a snažíme se jak to jen jde tomuto předejít. Nikdy se vzhledem k Fair Play a kvalitnímu zážitku ze hraní neschovejte na opačné straně mapy jen proto, že Američanů je značná přesila.

Tak a to je ke Carentanu vše. Doufáme, že se vám dnešní díl libil. V horizontu 14 dní se můžete těšit na dalši mapu.